Regn, musik och höstmode 2009

Dagarna rullar på och nu har det inte hänt så mycket spännande på senaste tiden. Kollektivets meningsskiljaktigheter angående städning finns kvar och jag försöker att inte se skräpet och disken som står överallt hela tiden. Igår jobbade vi sista dagen på kvällsskiften, vilket betyder att på måndag blir det ordning på torpet och vi åker till jobbet strax före halv 7. Ska bli skönt att behöva gå och lägga sig i tid, jag tror inte att man i längden mår riktigt bra av att sova hela förmiddagarna, jag ser min oroliga mage som ett typiskt bevis på det.

Här sitter jag och väntar på att Sara ska gå upp så att jag kan plugga lite matte, fördriver tiden med att kika på sofi's mode, http://blogg.aftonbladet.se/sofissnapshots och drömmer om höstens kollektioner, jag älskar när man får börja ha stora halsdukar och sjalar, när stövlarna blir höga och man äntligen kan börja ha ordentligt med lager-på-lager! På hösten får jag längtan till skolan, till min svarta portfölj, nya pennor, böcker och att plugga i biblioteket. Visst känns det lite tråkigt att min skolhöst börjar i november i år men förhoppningsvis betyder det att jag inte kommer hinna bli skoltrött alls.

Inspiration från Chanel





Tills dess kan man förgylla regniga sommardagar med dessa Hunter/Jimmychoo stövlar, det vill säga om man är någon av de 4000 som redan står på väntelistan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0