En oväntad söndagsutflykt

En riktig sovmorgon och frukost i härlig tystnad kl 9:30, extrakryddad havregrynsgröt med banan, russin, linfrön, apelsin och nektariner. Har precis läst en massa om syra-/basbalanserad kost och att man ska äta 7 gånger så mycket basbildande livsmedel. Gör ett försök med den här kosten ett tag så gott det går i kollektivet trosteveien. När frukosten var uppäten ringde kyrkklockorna och efter en kort promenad på 20-30 minuter bestämde jag mig för att gå dit.


http://www.disnorge.no/ho/kirker/Bergen/Landas/side/landas.htm

Denna söndag var det inte så mycket folk men kändes skönt att lyssna på lite orgelspel och minnas de gånger jag varit med mamma i kyrkan och hur hon brukar sjunga. Det var nästan att en tår fälldes. Jag saknar er alla därhemma jättemycket och så ni vet så har nedräkningen av kvarvarande arbetstid börjat. För att tiden ska gå lite fortare ska allt som behöver ses i Bergen klaras av... To be continued

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Kusin=)

Vad kul att du skrev i min blogg!=) Det va inte igår! Hur är allt med dig? Vad va det för något du pluggade? Är du klar eller vad händer??

Jag har bott i den här lägenheten i 2,5 år tror jag nu.. Det är en kanonlägenhet som första lägenhet. Mysig som tusan. Men jag vill ha en större lägenhet så letar efter en tvåa nu.



Och jag håller helt med dig om att när man går till gymmet går man ju dit för sin egen skull och kör på och är i sin egen lilla rosavärld för en timme=) Bara fokus på sig själv. Vill de ragga eller vad det är de vill kan de göra det på krogen;)



Blir två veckors semester till. Hade en vecka i juli då mamma fyllde 50,då var vi i Falkenberg och njöt av härliga Halland. Riktigt fint på Skrea. Nästan lite konstigt att man aldrig varit där trots alla somrar i Frillesås! Blir det Norrland hela sommaren och jobb eller vad händer? Hoppas allt är fint! Kramar Marie

2009-07-19 @ 17:41:10
URL: http://zade.blogg.se/
Postat av: catharina

Din havregrynsgröt är bäst men jag ska försöka göra liknande till mig i morgon bitti!

I helgen, när vi tog färjan från Åstol till Dyrön, lärde jag mig att OscarII lät Dyröborna få en hamn. Nu har de två men ingen webbkamera. Det har de däremot på Åstol och i Lysekil. Den fotar varje minut och man kan se alla båtarna i hamnen och om det finns anläggningsplatser så håll utkik efter en Omega 42. Vi var på webben i Åstol och kan hända står jag och vinkar till Dig i Lysekil, rätt som det är. Nu är vi i alla fall hemma några dagar med regn och 15 m/s. Kram/mor.

2009-07-21 @ 00:03:08
Postat av: Sanna

hej sofie :)

är allt bra i norge? saknar dig, hörde att du skall vara hemma i två veckor :)! ses snart, ta hand om dig

2009-07-21 @ 17:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0